Blog

Inhoudsopgave

Recente berichten

Google Ads gebruiker toevoegen

Hoe komt -2 in WordPress URL

E-mail toevoegen in Mozilla Thunderbird (Windows, Mac, Linux)

E-mail toevoegen Gmail App

Deel het bericht

E-mail toevoegen in Mozilla Thunderbird (Windows, Mac, Linux)

E-mailaccount instellen in Mozilla Thunderbird (Windows, Mac, Linux)

Hier leest u hoe u een e-mailaccount kunt toevoegen in Mozilla Thunderbird. Dit programma is beschikbaar voor Windows, Mac en Linux en kan worden gedownload via de officiële website van Thunderbird. Na installatie kunt u Thunderbird openen door eenvoudigweg op het icoon te klikken.

In dit voorbeeld gebruiken wij het domein voorbeeldwebsite.nl. Zorg ervoor dat u dit vervangt door uw eigen domein. Het domein is het gedeelte na het apenstaartje in uw e-mailadres (@voorbeeldwebsite.nl) of wat u in de adresbalk van uw browser typt (bijvoorbeeld na https://www.).

Thunderbird verbinden via IMAP

1. Open Thunderbird en klik rechts boven op het ☰ hamburgermenu en selecteer Nieuw account.
2. Klik op E-mail.

3. Vul uw naam, e-mailadres en wachtwoord in en klik op Doorgaan.

4. Thunderbird probeert nu de juiste IMAP- en SMTP-instellingen automatisch op te halen. Controleer of deze kloppen. Als dat niet het geval is, klik dan op Handmatig configureren om de instellingen aan te passen.

De IMAP- en SMTP-serveradressen zijn vaak gebaseerd op uw domeinnaam (bijvoorbeeld voorbeeldwebsite.nl). Als u een externe server gebruikt, moet u mogelijk het serveradres van uw hostingprovider invullen. Klik vervolgens op Gereed om de configuratie te voltooien.

Heeft u hulp nodig? Wij helpen u graag verder. Stuur een e-mail naar info@deonlinewebsitebouwer.nl of bel ons.

We zorgen ervoor dat u snel en probleemloos gebruik kunt maken van uw e-mail!